2012-05-17

Informazioen teknologien kontzeptua. IKTei buruzko definizio desberdinen "Benchmarking"-a



Gure gizartean IKT-ek daukaten garrantzia bistakoa da eguneroko bizitzan. Gaur egun, orain dela 20 urteko gizartearekin konparatzen badugu, informazioa trukatze metodo desberdinei buruz egin diren ikerketak ugariagoak izan dira. eta horregatik ondo definitzea beharrezkoa da zer den hobeto ulertzeko eta azaltzeko.

Baina definizio bakar bat eskaintzea ez da erraza, lan ezinezkoa dela uste dut, zeren eta, pertsona bakoitzarentzat definitzeko modu desberdin bat izango duelako.
Horregatik, "BENCHMARKING" bat sortu egin zuten, non erakunde internazional eta hezkuntza erakunde desberdinek eskainitako definizioak jaso, analizatu eta klasifikatu egin ziren.

Gizartea azkar aldatzen ari da eta honekin batera, hezkuntza ere aldatu  egiten ari da. XXI.mendeko hezkuntza azkar aldatzen ari da ezagutzaren gizarteak aurrean jartzen dizkion erronkei aurre egiteko eta eskaintzen dizkion aukerei aurre egiteko.
Horregatik, adituek esaten dute erlazio zuzena dagoela ikaskuntzaren, etengabeko berrikuntzaren eta teknologia berrien erabilpenaren artean.
Ados nago erlazio hau existitzen dela esaten dutenean eta uste dut etorkizuneko irakasleok hezkuntzan kontuan hartu behar dugula gaur egun beharrezkoak diren  hezkuntza metodoak sortzeko eta aurretik zeuden metodoak hobetzeko eta teknologia berriek eskaintzen duten aukerak baliatuz, metodoak moldatzeko.

Azken hamarkadetan zehar hezkuntza aldatuz joan egin da. Ikuspuntu desberdinak egon dira, ikaskuntza metodo desberdinak... aldaketa progresiboak edo bortitzak egon direla argi dago. Baina aldatuz joan dira gaur egun daukagun hezkuntza sistemara ailegatu arte.Teknologia berrien ekarpenak aldaketa handia sortuko duela uste dut, nahiz eta oraindik ez ikusi. Oraindik "hasi berri" garela uste dut IKT-ei dagokionez.

BENCHMARKING-a, zertarako? Zer da?

Teknologia berrien erabilpena asko hasi egin da, baina ez bakarrik Espainian, mundu guztian baizik.Horregatik garrantzitsua da jakitea nola ikusten dituzten IKT-ak beste ezagutzaren gizarteek. Honek lagunduko digu IKT-ei buruzko jakintza global eta osatuagoa sortze.
Horregatik ikuspuntu konparatzaile batetik ulertzeko BENCHMARKING 3 datu jaso zituzten:
            • Zer dira informazioaren teknologiak
            • Ezaugarri garrantzitsuenak
            • Ze nolako garrantzi globala daukaten.


               Metodologia

Benchmarking metodologiak ikuspuntu konparatibo eta logiko bat eskaintzen du, ikertzeko objektu horrek eskaintzen dituen ahulgune eta indar-guneak ulertzeko eta ebaluatzeko bideratuta.
Horretarako elementu desberdinak jaso, banatu eta sistematizatu egin ziren kategoria desberdinetan:
  • Herramintak: IKT-etan erabiltzen diren tresnak.
  • Erabilpenak:IKT-ek zertarako balio duten.
  • Impaktua: Prozesuen eta ze nolako eragina daukaten IKT-ek.
Gainera, 3 kategoria hauetaz baliatuz, definizio bakoitzari puntuazio bat eman zieten, garrantziaren edo eskaintzen duten informazioaren arabera.


IKT-en inguruan oraindik badaude ezagutzen ez ditugun edo ikertzen hasi ez garen eremu asko eta horregatik garrantzitsua dela uste dut hasiera egoki batetik hastea, hau da, definizio egoki bat emanez.

Definitzen ez badakigu, orduan zertan arituko gara? Gauzak ikasteko, hasteko ulertu beharra dago. Baina ikusi zuten bezala, ez da lan erraza definizio egoki eta bakar bat ematea, horregatik "Benchmarking" sistema jarri zuten martxan.

No hay comentarios:

Publicar un comentario