Gure gizartean IKT-ek daukaten garrantzia bistakoa
da eguneroko bizitzan. Gaur egun, orain dela 20 urteko gizartearekin
konparatzen badugu, informazioa trukatze metodo desberdinei buruz egin diren
ikerketak ugariagoak izan dira. eta horregatik ondo definitzea beharrezkoa da
zer den hobeto ulertzeko eta azaltzeko.
Baina definizio bakar bat eskaintzea ez da erraza,
lan ezinezkoa dela uste dut, zeren eta, pertsona bakoitzarentzat definitzeko
modu desberdin bat izango duelako.
Horregatik, "BENCHMARKING" bat sortu
egin zuten, non erakunde internazional eta hezkuntza erakunde desberdinek
eskainitako definizioak jaso, analizatu eta klasifikatu egin ziren.
Gizartea azkar aldatzen
ari da eta honekin batera, hezkuntza ere aldatu
egiten ari da. XXI.mendeko hezkuntza azkar aldatzen ari da ezagutzaren gizarteak aurrean
jartzen dizkion erronkei aurre egiteko eta eskaintzen dizkion aukerei aurre
egiteko.
Horregatik,
adituek esaten dute erlazio zuzena dagoela ikaskuntzaren, etengabeko berrikuntzaren
eta teknologia berrien erabilpenaren artean.
Ados nago erlazio
hau existitzen dela esaten dutenean eta uste dut etorkizuneko irakasleok
hezkuntzan kontuan hartu behar dugula gaur egun beharrezkoak diren hezkuntza metodoak sortzeko eta aurretik
zeuden metodoak hobetzeko eta teknologia berriek eskaintzen duten aukerak
baliatuz, metodoak moldatzeko.
Azken hamarkadetan
zehar hezkuntza aldatuz joan egin da. Ikuspuntu desberdinak egon dira, ikaskuntza
metodo desberdinak... aldaketa progresiboak edo bortitzak egon direla argi
dago. Baina aldatuz joan dira gaur egun daukagun hezkuntza sistemara ailegatu
arte.Teknologia berrien ekarpenak aldaketa handia sortuko duela uste dut, nahiz
eta oraindik ez ikusi. Oraindik "hasi berri" garela uste dut IKT-ei
dagokionez.
BENCHMARKING-a, zertarako?
Zer da?
Teknologia berrien
erabilpena asko hasi egin da, baina ez bakarrik Espainian, mundu guztian
baizik.Horregatik garrantzitsua da jakitea nola ikusten dituzten IKT-ak beste
ezagutzaren gizarteek. Honek lagunduko digu IKT-ei buruzko jakintza global eta
osatuagoa sortze.
Horregatik
ikuspuntu konparatzaile batetik ulertzeko BENCHMARKING 3 datu jaso zituzten:
- Zer dira informazioaren teknologiak
- Ezaugarri garrantzitsuenak
- Ze nolako garrantzi globala daukaten.
Metodologia
Benchmarking metodologiak ikuspuntu konparatibo eta logiko bat
eskaintzen du, ikertzeko objektu horrek eskaintzen dituen ahulgune eta indar-guneak
ulertzeko eta ebaluatzeko bideratuta.
Horretarako
elementu desberdinak jaso, banatu eta sistematizatu egin ziren kategoria
desberdinetan:
- Herramintak: IKT-etan erabiltzen diren tresnak.
- Erabilpenak:IKT-ek zertarako balio duten.
- Impaktua: Prozesuen eta ze nolako eragina daukaten IKT-ek.
Gainera, 3 kategoria hauetaz baliatuz,
definizio bakoitzari puntuazio bat eman zieten, garrantziaren edo eskaintzen
duten informazioaren arabera.
IKT-en inguruan oraindik badaude ezagutzen
ez ditugun edo ikertzen hasi ez garen eremu asko eta horregatik garrantzitsua
dela uste dut hasiera egoki batetik hastea, hau da, definizio egoki bat emanez.
Definitzen ez badakigu, orduan zertan
arituko gara? Gauzak ikasteko, hasteko ulertu beharra dago. Baina ikusi zuten
bezala, ez da lan erraza definizio egoki eta bakar bat ematea, horregatik
"Benchmarking" sistema jarri zuten martxan.
No hay comentarios:
Publicar un comentario